Několik pravidel, jak účinně připravit pracoviště po výjimečné události
Po každé rizikové situaci přichází nová pravidla bezpečnosti a hygieny na pracovišti. Na co si musí zaměstnavatel dát pozor, aby jim vyhověl?
Návrat pracoviště do běžných kolejí se nikdy neobejde bez dočasně zpřísněných podmínek a bezpečnostních opatření.
Bezpečnostní rozestupy
Než situace po nějaké rizikové události povolí, vždy je třeba až do odvolání dbát na to, aby se pracovníci neshlukovali, především v malých a špatně větratelných místnostech. Rozestupy mezi zaměstnanci se musí zvýšit, aby se zabránilo případnému šíření kapének. Nabízí se i oddělení jednotlivých pracovišť plexisklem či jinou bariérou.
Častější úklid a zvýšená hygiena
Dezinfekce by měla být rozmístěna nejen na toaletách, ale také v kuchyňkách, jídelnách a dalších prostorech. Zaměstnanci, kteří si nemohou pravidelně mýt ruce, musí být vybaveni jinými prostředky, jako je gelová dezinfekce. Kýchat a kašlat by se mělo pouze do kapesníků, ideálně těch jednorázových, které se vyhodí do uzavřeného koše.
Se zvýšenou hygienou souvisí častější a důkladnější úklid kanceláří i výrobních prostor s využitím účinných dezinfekčních prostředků. Základem boje proti virům je pravidelná dezinfekce ploch, židlí, či klik.
Informujte své pracovníky
Pravidla a předpisy se během výjimečné situace pravidelně mění a zaměstnavatel je musí sledovat, aby podával zaměstnancům relevantní informace. Dostatečnou informovaností předejdete zbytečné panice a zmírníte obavy pracovníků. Informovaný zaměstnanec se cítí méně ve stresu, který by mohl oslabit organismus.
Informace umisťujte i na firemní intranet a zaměstnanecké nástěnky a rozesílejte je e-mailem. Uspořádejte také školení o všech novinkách, kde zaměstnance o všech změnách poučíte.
Základní kámen úspěšného boje: Vlastní zodpovědnost
Poslední, neméně důležité doporučení apeluje na zaměstnance. Všechny bez rozdílu vyzvěte, aby se chovali zodpovědně pro vlastní dobro i pro dobro svých kolegů. Dodržováním nových pravidel každý přispěje svým dílem k bezpečnému pracovnímu prostředí a pomůže tak firmě s návratem do normální situace.
Pamatujte, že každé zavedené opatření, i nad rámec těch povinných, zvýší bezpečnost, spokojenost i dobrý pocit zaměstnanců. Rovněž nezapomeňte ani na bezpečnostní pomůcky: jednorázové rukavice, ochranné oděvy, ale třeba i respirátory či kvalitní pracovní obuv rovněž odvede svůj díl práce.
Související články:
Víte, kdy máte nárok na získání pracovního oděvu od zaměstnavatele?
Historie bezpečnosti práce: Za zranění na pracovišti se tvrdě trestalo
Kdo zajišťuje požární ochranu na pracovišti a jak ji správně dodržovat
Jaká práva a povinnosti má zaměstnanec a zaměstnavatel u pracovního úrazu
Jak účinně zvýšit bezpečnost na pracovišti díky mobilním aplikacím
Vše o školení řidičů manipulační techniky: Proč je vhodné a jak ho zařídit
Víte, co musíte jako zaměstnavatel dodržet při evakuaci pracoviště?
Seznamte se s trendy v bezpečnosti práce: Co vás čeká v roce 2020?
Změny v certifikacích dle nového nařízení EU 2016/425
Návrat pracoviště do běžných kolejí se nikdy neobejde bez dočasně zpřísněných podmínek a bezpečnostních opatření.
Bezpečnostní rozestupy
Než situace po nějaké rizikové události povolí, vždy je třeba až do odvolání dbát na to, aby se pracovníci neshlukovali, především v malých a špatně větratelných místnostech. Rozestupy mezi zaměstnanci se musí zvýšit, aby se zabránilo případnému šíření kapének. Nabízí se i oddělení jednotlivých pracovišť plexisklem či jinou bariérou.
Častější úklid a zvýšená hygiena
Dezinfekce by měla být rozmístěna nejen na toaletách, ale také v kuchyňkách, jídelnách a dalších prostorech. Zaměstnanci, kteří si nemohou pravidelně mýt ruce, musí být vybaveni jinými prostředky, jako je gelová dezinfekce. Kýchat a kašlat by se mělo pouze do kapesníků, ideálně těch jednorázových, které se vyhodí do uzavřeného koše.
Se zvýšenou hygienou souvisí častější a důkladnější úklid kanceláří i výrobních prostor s využitím účinných dezinfekčních prostředků. Základem boje proti virům je pravidelná dezinfekce ploch, židlí, či klik.
Informujte své pracovníky
Pravidla a předpisy se během výjimečné situace pravidelně mění a zaměstnavatel je musí sledovat, aby podával zaměstnancům relevantní informace. Dostatečnou informovaností předejdete zbytečné panice a zmírníte obavy pracovníků. Informovaný zaměstnanec se cítí méně ve stresu, který by mohl oslabit organismus.
Informace umisťujte i na firemní intranet a zaměstnanecké nástěnky a rozesílejte je e-mailem. Uspořádejte také školení o všech novinkách, kde zaměstnance o všech změnách poučíte.
Základní kámen úspěšného boje: Vlastní zodpovědnost
Poslední, neméně důležité doporučení apeluje na zaměstnance. Všechny bez rozdílu vyzvěte, aby se chovali zodpovědně pro vlastní dobro i pro dobro svých kolegů. Dodržováním nových pravidel každý přispěje svým dílem k bezpečnému pracovnímu prostředí a pomůže tak firmě s návratem do normální situace.
Pamatujte, že každé zavedené opatření, i nad rámec těch povinných, zvýší bezpečnost, spokojenost i dobrý pocit zaměstnanců. Rovněž nezapomeňte ani na bezpečnostní pomůcky: jednorázové rukavice, ochranné oděvy, ale třeba i respirátory či kvalitní pracovní obuv rovněž odvede svůj díl práce.
Související články:
Víte, kdy máte nárok na získání pracovního oděvu od zaměstnavatele?
Historie bezpečnosti práce: Za zranění na pracovišti se tvrdě trestalo
Kdo zajišťuje požární ochranu na pracovišti a jak ji správně dodržovat
Jaká práva a povinnosti má zaměstnanec a zaměstnavatel u pracovního úrazu
Jak účinně zvýšit bezpečnost na pracovišti díky mobilním aplikacím
Vše o školení řidičů manipulační techniky: Proč je vhodné a jak ho zařídit
Víte, co musíte jako zaměstnavatel dodržet při evakuaci pracoviště?
Seznamte se s trendy v bezpečnosti práce: Co vás čeká v roce 2020?
Změny v certifikacích dle nového nařízení EU 2016/425